2013. 03. 18.

HOSTÁK

Vagyis az árnyékliliomok. Nem szeretem, amikor azt mondják egy növényre, hogy igénytelen, én inkább könnyen tarthatónak nevezem őket. Nos a hosták ebbe a kategóriába tartoznak. A népnyelv Apácaliliomnak vagy Mária Liliomnak is nevezi ezeket a növényeket, mert a hazánkban elterjedt legismertebb árnyékliliom fajta a Hosta Plantaginea Aphrodete hatalmas fehér virágai, édes liliomillatot árasztanak, és megjelenésben is nagyon hasonlítanak a klasszikus fehér liliomhoz.




A kertembe az első hostákat anyukám kertjéből, és az elhagyott szomszéd telekről hoztam, ahol a fenyők tövében, már jócskán rájuk fért a tőosztás...mint később kiderült elszámoltam magam velük, mert nagyon rövid idő alatt, hatalmas levélrozettát növesztenek, 1 növény akár 1 m2-t is betakarhat. A félárnyékban nyíló rózsáim hátterét eddig három ilyen nagy árnyékliliom adta, de egy is bőven elég.



A legegyszerűbb is gyönyörű! Az én nagy kedvencem egy almazöld levélszínű csoda a Dancing queen, amiről most nem tudok eredeti képet mutatni, mert megsínylette az átültetést - meg a kutyák is letaposták - de kárpótlásul itt egy link, ahol szebbnél szebb hosták között lehet válogatni : http://www.mickfieldhostas.co.uk/a.htm
A Dancing queen! Ugye megmondtam, hogy gyönyörű!


ez persze csak egy túlzó bemutatókert, de a változatosságot tökéletesen érzékelteti...:-)
Cserépben tartva is szépen fejlődnek és jól mutatnak. Kellő öntözés mellett, saját tapasztalatom szerint napon is tarhatók, max a levélszínük változik sötétebbre.
...és az őszi színek. egyszerűen a legszebb sárgát produkálják!

A háttérben is kiválóan érvényesülnek :-)
 A hostákat tavasszal is szét lehet ültetni. Tessék szétnézni a szomszédok közt, hátha van valakinek túlnőtt pédánya, ami neked még pont jó lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése