2013. 03. 21.

Kora tavasz a kertben

Nem értem, hogy ha egész évben rendesen komposztálok, szedem a zöldhulladékos zsákba a kidobandót, a lenyírt füvet a szomszédba viszem át a tyúkoknak, akkor mégis mindig, hogy keletkezik annyi plusz ,,valami,, amit tavasszal egy autóval kell elszállíttatni a szeméttelepre...ráadásul egy ilyen kicsi kertben??? Na mindegy az elszállítás most is megtörtént és így láthatóvá vált kert kora tavaszi képe.

Most még csak én tudom, de ez a rózsabokor lesz a kert idei csúcsvirága. A tavaly beszerzett Mme Pierre Oger szépen áttelelt, és én is meg bírtam eddig állni, hogy ne kezdjem el metszegetni a fagyok teljes elmúlta előtt.
Eremurus robistus
Az eddigi csúcsvirág a rózsaszín korácsliliom (eremurus robostus) volt, ami 2 méteres magasságával emelkedik ki a rózsák közül. Hatalmas hajtásai elsőként jelennek meg, kell is az igyekezet, hogy legyen ideje ilyen nagyra nőni:-)
Hát igen, mondhatnám, hogy a pocok hordta össze egy helyre a tulipánhagymákat, de nem! Én ültettem ilyen sűrűn, mert szeretem, ha nem sorban van...a rózsatövek között még liliomok találhatók, aminek hagymáit először drága pénzen vettem, aztán falusi csereprogram keretében szereztem vagy 30-at!!! Imádom az illatát! Egyébként a pici ágyásban, Black baccara (,,fekete") tea, Intense cover (piros) talajtakaró és a Sunny (sárga) magas törzsű rózsa található, léggömbhagymák , földieper és harangláb társaságában, hogy tényleg ne maradjon egy talpalatnyi hely se! :-)

Az ibolya, anyukám kertjéből ,,jött" és már szépen terjed a nálam is, gyakorlatilag ültetni sem kell. Ugyanez a helyzet az eperrel, és a haranglábakkal is :-)
shoots of Fisherman's friend by David Austin

Ennek a rózsának mindene bordó. A levele, a szára, a hajtásai, és igazából még az illata is! A napsárga törzses rózsa párjával, és a lila macskamenta szegélyükkel, szerintem jól fognak mutatni!
Három napig metszettem a lilaakácot, de még mindig nem vagyok kész. Nagyon agresszív szépség ez, de rájöttem a titkára, csak egy helyen vágom el és kihúzom a hosszú hajtást, ami még annyira rugalmas, hogy szépen fel lehet tekerni.
Az előkertre fért rá legjobban a takarítás. A dió uralta területen hatalmas harc folyik a félárnyékban, de a borostyán szívek azért szépen kialakultak a falon és az agávék sem hagyják magukat. A kapuban látható két csoda futórózsa is innen menekül, amit teljesen megértek, mert anno, tévedésből ültettem ide őket... de ez a jó a kertészkedésben, hogy még az igazán nagy hibákból is tud az ember erényt kovácsolni néha!
Kordes Heidelberg



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése